Stan edukacji i oświaty polonijnej w Wielkiej Brytanii
  • Wydanie: pierwsze
  • Miejsce i rok: Lublin, Norbertinum, 2003
  • Objętość: 79 s.
  • Format: 125 x 195 mm
  • Oprawa: miękka klejona
  • ISBN: 83-7222-169-3
  • Status: Nakład wyczerpany

Raport o stanie edukacji i oświaty polonijnej w Wielkiej Brytanii, sporządzony w 2002 roku na zamówienie Zarządu Krajowego Stowarzyszenia „Wspólnota Polska”, uzupełniony w roku 2003. Powstał na podstawie opracowań, dokumentacji, artykułów prasowych oraz rozmów przeprowadzonych, m.in.: z prof. Georgiem Kolankowiczem – dyrektorem School of Slavonic and East European Studies, z dr Dorotą Hołowiak – lektorką języka polskiego w SSEES, z Aleksandrą Podhorodecką – prezesem Polskiej Macierzy Szkolnej za Granicą, z mgr Małgorzatą Szum – wicedyrektorem Instytutu Kultury Polskiej przy Ambasadzie RP. Autorka, łącząc zawodowe doświadczenie naukowo-badawcze z własnymi obserwacjami, dążyła do odróżnienia rzeczywistej kondycji polskiej edukacji w Wielkiej Brytanii od jej idealizacji, właściwej optymistycznej literaturze na temat polonijnej oświaty.

 

Spis treści

 

Wykaz skrótów

Wyjaśnienie wstępne

 

Zarys ogólny

Nauczanie przedmiotów ojczystych

Polonistyki w ramach slawistyk

W trybie lektoratowym

Polski Uniwersytet na Obczyźnie

Biblioteka Polska w Londynie

Uczniowie i studenci z Polski w szkołach brytyjskich

Polish Economic & Business Association

Kilka wniosków

 

Bibliografia

więcej o książce
zwiń
Polecane

Wspomnienia z posługi duszpasterskiej wśród deportowanych do Kazachstanu.

Książka o dojrzewaniu do ojcostwa

Zbiór opowiadań, których motywem przewodnim jest emigracja i związane z nią dylematy życiowe bohaterów.

Felietony i eseje o jagiellońskim duchu miasta Lublina