Okruchy z okrągłego stołu. Polskie impresje z lat 1989-1995
  • Wydanie: pierwsze
  • Miejsce i rok: Lublin, Norbertinum, 2000
  • Objętość: 141, [3] s.
  • Format: 125 x 195 mm
  • Oprawa: miękka klejona
  • ISBN: 83-7222-063-8

Autorka opisuje polską transformację w jej pierwszym etapie poprzez obserwacje utrwalone w swojej publicystyce pierwszych pięciu lat III Rzeczpospolitej. Stara się pokazać przede wszystkim codzienność Polski, interesują ją ludzkie reakcje na nową sytuację społeczną i polityczną, obserwuje bardzo uważnie rodzącą się demokrację oraz to w jaki sposób Polacy uczą się zachowań dawno zapomnianych, podejmowania wyborów, własnej podmiotowości, zaangażowania w życie publiczne, współtworzenia społeczeństwa obywatelskiego. Patrzy na „polską rewolucję'' z życzliwością, ale i z wyczuleniem na niepokoje zwykłych ludzi. Jest to obraz rzetelny, odwołujący się do najlepszych wzorów publicystyki.

 

Spis treści

 

Przedmowa (Adam Kalbarczyk)

 

Prolog. Rewolucja

I tylko ten wiatr..., czyli wspomnienia z rewolucji

Braki w baku

 

Sprytne triki w mieście Kocku

Rozmawiajta se same ze sobą

Znów w Kocku

Sprytne triki w mieście Kocku, czyli jak się nowe w bólach rodziło

Burmistrz

 

Dzieci Rewolucji

Święta w domu im. Janusza Korczaka

Deficyt uczuć

KUL, bezdomne dzieci i Pan Wacek

„Akademia Młodzieżowa” SA

Sen o drewnianym domu

Harcerze w Szalejowie Górnym

W połowie drogi

 

Tolerancja i romantyzm

Wspomnienia z Workuty

Nie możemy zapominać o historii

Wielkie jabłko

Kolorowy autobus

Wiejskie kwiaty w centrum miasta

W przebraniu syberyjskiej babuszki

 

Pomysł na rewolucję

Pogranicze

Wizyta u Wałęsy

Kisiel

Geremek

Biuro poselskie czy telefon zaufania?

Jak bronić wolności przed demokracją?

„Solidarność”

Robotncy biorą przykład z Lecha Wałęsy

Lubelscy lekarze we Francji

Inkubator biznesu

 

Epilog

Wiesz, rozumiesz...

Tajemnicze zniknięcie ziemniaków

więcej o książce
zwiń
Polecane

Powieść o losach polskiej kawalerii we wrześniu 1939 r.

Książka Konstantego Rostworowskiego należy do kręgu tych, jakie ukazują świat, który nieodwracalnie już przeminął.